Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Begaafdheid --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Personeelsbeleid
Choose an application
Begaafdheid --- Intelligentie --- Kleuter --- Leerproces --- Hoogbegaafdheid --- Kind
Choose an application
Knapzakjes zijn handzame praktijkgidsen over onderwijs aan begaafde leerlingen, uitgaande van de praktijk van alledag. In dit deel staat de begeleiding van begaafde leerlingen die hun aanleg niet verzilveren in hoge schoolprestaties centraal. Je maakt kennis met een omschrijving van onderpresteren, die niet alleen iets zegt over de leerling maar ook over de leeromgeving.
462.1 --- begaafdheid --- hoogbegaafde kinderen --- Leeromgeving --- onderpresteren --- Hoogbegaafde kinderen --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Didactiek --- Hoogbegaafdheid --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Een toekomst voor talent – dat wil zeggen: alle talenten, van alle kinderen! De centrale boodschap van dit boek is, dat het aan onderwijs, ouders, overheid en ondernemers is om gezamenlijk te werken aan die toekomst, waarin alle talenten optimaal worden ontplooid en benut. Dat is niet alleen een maatschappelijk belang, dat ieder deelbelang overstijgt, het is zelfs een morele opdracht: onze kinderen hebben er recht op, dat die 4 O’s hen prikkelen, uitdagingen en ondersteunen – want de toekomst van economie, arbeidsmarkt en samenleving is aan hún talent!
onderwijsparticipatie --- Teaching --- talentmanagement --- onderwijsstrategieën --- ontwikkeling van het kind --- onderwijsorganisatie --- talenten --- didactiek --- Talenten --- #PBIB:+110.10 --- Begaafdheid --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Talentontwikkeling --- Gelijke onderwijskansen
Choose an application
Deze praktijkgids is geschreven in naam van Jonas, Fathia, Thomas, Mirthe en zoveel andere goedbegaafde volwassenen met een autismespectrumstoornis die zich onbegrepen voelen door onze maatschappij. De 'te' overheerst in hun hele leven. Het lijkt wel nooit 'goed' of 'goed genoeg' te zijn. Deze begaafde, competente volwassenen kwijnen vaak weg onder het juk van stigmatisering en sociaal isolement. Ze kennen van heel nabij het dilemma tussen leven en overleven. In klinische gesprekken kwamen steeds weerkerende thema's aan bod: gebrekkige zelfwaarde, gevoelens van minderwaardigheid en vooral de enorme machteloosheid om zichzelf niet te mogen en kunnen zijn. In gesprekken met hulpverleners, consulenten, maatschappelijk werkers en anderen stellen we nochtans een enorme wil vast om te helpen, veel goede bedoelingen, spontaan en professioneel handelen vanuit gekende scenario's, maar ook onbegrip en frustratie in de begeleidingen. Het gebrek aan concrete kennis en praktische informatie over een degelijke behandelingsen begeleidingsaanpak voor volwassenen met ASS speelt daarin een grote rol. Vandaar de idee van deze praktijkgids voor hulpverleners en volwassenen met ASS.Het boek bevat concrete tips en praktische voorbeelden voor hulpverlening. In schema's - soms zo eenvoudig als bolletjes - wordt een complexe realiteit van verschillende breinen eenvoudig en helder toegelicht. Gemakshalve worden de termen 'neurobreinen' en 'autibreinen' gebruikt, een verwijzing naar de anders functionerende hersenbreinen van 'doorsnee hulpverleners' en 'volwassenen met ASS'. Het verschil in informatieverwerking van de hersenen bepaalt immers mee de communicatie
Orthopedagogics --- autisme --- orthopedagogiek --- Behavior therapy --- Behavioral therapy --- Comportement [Thérapie de ] --- Gedragstherapie --- Therapie [Gedrags] --- Thérapie comportementale --- Thérapie de comportement --- #KVHB:Autisme --- 462.4 --- Autisme ; volwassenen --- 376.44 --- Autisme --- Dagelijks leven --- Communicatie --- volwassenen --- Autistische kinderen --- 616.2 --- Volwassenen --- Psychotherapie --- Hulpverlening --- Autisme. --- Begaafdheid. --- Volwassenen. --- Autism --- Treatment --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Volwassene --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Neem ik koffie of thee, koop ik dat huis of toch maar niet, moet mijn vader meteen geopereerd worden of kunnen we beter nog even afwachten ? Elke dag worden we geconfronteerd met een enorme hoeveelheid kleine en grote beslissingen.Geen wonder dat we terugvallen op snelle, onbewuste verwerkingsmechanismen: een groot deel van ons keuzeproces gebeurt zonder dat we het doorhebben. Zonde, vindt Noreena Hertz, want juist door u bewust te worden van uw automatische aannames en ideeën kunt u veel betere beslissingen nemen. Waarom zou u bijvoorbeeld het advies van een medisch expert onmiddellijk accepteren ?Is het niet beter om te luisteren naar de ervaringen van medepatiënten ? En in hoeverre wordt uw eigen oordeel beïnvloed door uw verwachtingen en emoties ? Ook uw eigen autoriteit moet u af en toe kritisch onder de loep nemen. Aan de hand van praktische voorbeelden laat Hertz zien hoe u uw automatische piloot uit kunt zetten. Want alleen als u vraagtekens durft te zetten bij uw eigen aannames, kunt u beginnen met het maken van de voor u juiste keuzes.Bron : http://www.managementboek.nl
Behavioral sciences --- Besluitvorming --- Besluitvormingsanalyse --- Besluitvormingsprocessen --- Choice (Psychology) --- Choix (Psychologie) --- Deciding --- Decision analysis --- Decision making --- Decision processes --- Decision-making --- Décision [Prise de ] --- Décision [Théorie de la ] --- Keuze (Psychologie) --- Making decisions --- Management decisions --- Management--Beslissingen --- Management--Besluitvorming --- Management--Decision making --- Mental philosophy --- Mind --- Prise de décision --- Psychologie --- Psychology --- Science [Mental ] --- Théorie de la décision --- 415.4 --- psychologie --- kiezen --- besliskunde --- besluitvorming --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Toegepaste psychologie --- Emoties --- Emotie --- Man --- Volwassene
Choose an application
Onderwijs moet iets teweegbrengen, onderwijs moet zichtbare effecten en opbrengsten leveren. Opbrengsten die kinderen wapenen om hun weg te vinden in onze complexe maatschappij. Dat zijn al lang niet meer enkel opbrengsten in taal en rekenen, maar dat gaat veel breder. Het nieuwe competentie-ontwikkelend evalueren moet de competentie-ontwikkeling in kaart brengen en via de manier waarop er geëvalueerd wordt , bijdragen tot het doorontwikkelen van de competenties in functie van levenslang leren.
differentiële opvoeding --- Teaching --- individualiserend onderwijs --- Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- onderwijsmethoden --- talentmanagement --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- positief denken --- Differentiatie ; basisonderwijs --- evaluatie --- differentiatie --- Evaluatie ; basisonderwijs --- 474.23 --- basisonderwijs --- differentiërend onderwijs --- motiverend onderwijs --- talenten --- Evaluatie --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Didactische werkvormen --- Competenties --- Rapporteren --- Differentiatie --- 454.4 --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- #PBIB:+105.92 --- Begaafdheid --- didactiek --- Talenten --- Motivatie --- 454.23 --- Competentiegericht onderwijs --- Talent --- Onderwijs :Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Motivatie/Schoolmoeheid --- differentatie --- motivatie --- contractwerk --- Contractwerk --- Directe instructie --- Didactiek --- Differentiatie ; onderwijs --- PXL-Education 2014 --- onderwijsleerprocessen --- onderwijsstrategie --- Lager onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Zorgverbreding --- Talentontwikkeling --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstrategie
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|